Jumat, 02 Maret 2012

Selaput Dara dan Keperawanan

Kawan, mungkin banyak dari kita yang mengenal seseuatu yang hanya dimiliki oleh wanita ini, selaput yang menendakan kesucian seorang wanita... SELAPUT DARA.

Tunggu dulu kawan, kebanyakan dari kita juga tidak mengetahui fakta wanita yang selaput daranya telah terkoyak tapi sungguh ia belum sekalipun disentuh pria lain selain suaminya. Sangat tidak adil untuk si wanita jika suaminya sudah menganggapnya tidak suci bahkan jika sampai memaki-makinya.

Yuuk sama-sama kita baca artikel di bawah ini :

Selaput ini merupakan selaput tipis yang dianugerahkan Allah khusus untuk perempuan. Selaput ini apabila terkoyak akibatnya mengeluarkan darah.

Biasanya, darah itu keluar akibat hubungan suami isteri sebagaimana lazimnya. Itulah sebabnya selaput ini juga dipakai sebagai lambang keperawanan perempuan.

Tetapi jangan salah anggap, memang selaput ini sangat tipis, jadi tidak semestinya selaput ini terkoyak kerana hubungan suami isteri. Mungkin saja selaput dara ini terkoyak kerana kita jatuh tergelincir, karna aktivitas yang berat, dan banyak macamnya.

Selain tipis, selaput ini juga bervariasi. Setiap perempuan memiliki selaput dara yang berbeda ketebalan dan morfologi (bentuk).

Mungkin, kalau terlalu tebal, seorang perempuan selaput daranya tidak koyak seumur hidup. So, sungguh tidak adil jika seorang lelaki melihat kesucian isterinya cuma hanya dari perdarahan selaput dara.

Dan sungguh tidak adil juga kaum wanita yang berlagak memperjuangkan nasib perempuan tetapi mereka membiarkan pelacuran tumbuh subur, berganti-ganti pasangan atau kebebasan yang jahiliah lainnya. Membiarkan selaput dara itu rusak ditangan kedurjanaan dan zina.

Sungguh indah islam yang memuliakan perempuan.

Hadis yang diriwayatkan Abu Hurairah:
“Wanita itu dinikahi kerana empat aspek: kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya. Oleh kerana itu, pilihlah wanita kerana agamanya, nescaya engkau akan beruntung.”

Beginilah ISLAM menilai perempuan. Suci dan terhormat.

Bukan sekadar selembar selaput yang menjadikannya suci, bukan kecantikan yang membuatnya tinggi. Hanya agama, yaitu akhlak yang memancarkan keimanan. Luar biasa! Cuma ISLAM yang indah sebegini!

di copast dari;
PakarCinta Blog

Silahkan klik link di atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Thank you for reading !! left your comment, please..

Ada kesalahan di dalam gadget ini

Labels

Islam Ornamental Art